"Oh wow, I feel great wearing these! When I wear the usual pads during my period I feel so uncomfortable. The waps make me feel extremely relaxed and confident. It feels like these will help avoiding the complications that often come from using pads and tampons, like oversensitiveness, infections and the rest. Oh my god it feels so good!"

Hanna, 34, living in London. First reaction trying her first Beauty-wap

 

 

 

"Beauty-waps being reusable/washable, they are an effective solution for waste reduction. Sanitary textiles amount to 10% of household waste in France and sanitary pads are part of that. Therefore it's urgent to find alternatives to disposable products. Given that waste treatment makes a substantial contribution to climate change, Beauty-waps contributes to solving these issues."

Laura Caniot for Zero Waste France

 

 

 

"The waps really helped me avoiding rashes and irritation. While breastfeeding I had spotting for a long time and the disposable plastic pads made my skin irritaded and it itched. Then after changing contraceptive pill, I again had spotting for several weeks. But I had the waps and it was fine - no irritation, no rashes, such a relief!"

Gwen, 35, living in Paris, France

 

 

 

Liv Strömquist talks about the period, in Swedish radio. Listen to her, she's brilliant.

 

 

"Love it, love it, love it! I wish you a beautiful day my dear!"

                                                                                    Claudia, 36, living in Paris, France

 

 

"I used to always wear tampons because I hated sanitary towels. But since I tried waps I almost exclusively use them, they're so comfortable!"

                                                                                                                                                                                              Catherine, 45, living in Nairobi, Kenya

 

 

Cet article dénonce la toxicité des serviettes hygiéniques conventionnelles et des tampons. À lire!

http://www.wedemain.fr/Dioxine-et-pesticides-dans-les-tampons-5-alternatives-ecolo_a1019.html

 

 

 

Annika Norlin, photo Sveriges Radio

 

 

Annika Norlin - journalist, musician and psychology student - talks about PMS. Listen to some bold views on a well-hidden condition.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/586561?programid=2071

 

 

 

 

"If sexual physiology provides the pattern for our experience of the world, what is woman's basic metaphor? It is mystery, the hidden. Karen Horney speaks of a girl's inability to see her genitals and a boy's ability to see his as the source of "the greater subjectivity of women as compared with the greater objectivity of men." To rephrase this with my different emphasis: men's delusional certitude that objectivity is possible is based on the visibility of their genitals. Second, this certitude is a defensive swerve from the anxiety-inducing invisibility of the womb. Women tend to be more realistic and less obsessional because of their toleration for ambiguity, which they learn from their inability to learn about their own bodies. Women accept limited knowledge as their natural condition, a great human truth that a man may take a lifetime to reach."

Camille Paglia, Sexual Personae

 

 

"La commode

C'est une commode paysanne Louis XV que j'ai achetée chez un antiquaire du 6e arrondissement, je devais avoir entre trente-cinq et quarante-cinq ans, des droits d'auteur du Barrage contre le Pacifique sans doute. Cette commode était chez moi depuis une dizaine d'années lorsque - une nuit - je rangeais mes affaires la nuit comme beaucoup de femmes, je ne sais plus pourquoi, j'ai retiré le tiroir du milieu de son logement et je l'ai posé sur le sol. Un linge qui était pris entre le tiroir de la commode et le corps de la commode est sorti du noir. Il était d'un blanc jauni et lumineux, il était parsemé de taches rose pâle, aussi chiffonné qu'un papier froissé. C'était un caraco, un sous-vêtement de femme, froncé autour du col, bordé par une petite dentelle. Il était en linon. Ce vêtement était là depuis les premiers propriétaires du meuble. Les déménagements s'étaient faits sans enlever les tiroirs. J'ai dit à voix haute: 1720. Les taches roses étaient celles du sang clair des derniers jours de menstrues. Ce caraco avait dû être rangé une fois lavé, il était méticuleusement propre sauf les taches qui ne partaient qu'aux grandes lessives de l'année. À l'endroit des taches le rose qui restait était la couleur que laissait le sang une fois lavé. Le caraco avait pris l'odeur du bois ciré. Les tiroirs étaient trop pleins, le caraco avait dû se trouver à la surface des affaires, il avait dû glisser, être happé par le bord du tiroir et puis être avalé tout entier et finir dans le logement côté aveugle. Pendand deux siècles il était resté là. Il était recouvert de mois et d'années de reprises, reprises reprisées elles-mêmes aussi belles que des broderies. La première chose que l'on pense quand on comprend l'objet c'est: 'Qu'est-ce qu'elle a dû chercher.' Des jours et des jours. Ne pas comprendre du tout cette disparition..."

Marguerite Duras, La Vie matérielle, 1987.

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